hundrasteg.blogg.se

Här skriver jag om min viktresa (ca100kg ned). Framgångar och motgångar, tankar och allt annat som det kan innebära. Vill inte försköna något utan här ventileras det mesta.

Vänner att dö för

Kategori:

Jag har under en längre tid bara gått hemma. Inget jobb alls då jag kände att jag inte klara av det. I och med den viktförlust jag gjort hittills så har jag kunnat börja röra på mig igen. Kanske inte fullt ut men i mycket större utsträckning än förut.
Som jag skrivit innan så har jag börjat vilja ta promenader men behövde nya skor som jag kunde gå i utan att få skavsår och blåsor. 
Igår mötte en vän upp mig och tog min hund medan jag var hos läkaren. Har värk i kroppen och har haft det i flera år men äntligen börjat söka för det igen.
Iaf efter besöket så tog hon med mig till ortopedtekniska för att titta på skor. Jag hade hoppats på att de skulle ha något på rea som de hade kunnat lägga undan. Jag provade sko efter sko och har plötsligt förlorat minst en skostorlek pga viktminskningen, woho.
Jag hittade ett par som satt kanon bra med högt skaft så jag kan snöra ovanför ankeln. En sko som jag kan vandra med i skog och mark lika väl som på asfalt. Kändes bra och veta vad jag skulle köpa när jag fick råd. 
Nu vart det ju så att denna vän hade en baktanke med detta besök. 
Hon tog och betalade för skorna så jag kunde ha riktiga skor och gå i när jag ville ut och gå. 
Jag hade gjort samma sak om situationen vat omvänd. Men jag hade inte räknat med att jag skulle vara den mottagande av en sådan handling.
Jag gråter nästan bara jag tänker på vilka underbara människor jag har omkring mig nu. Jag är så oerhört tacksam för mina vänner som finns för mig. Jag hoppas att de alla vet vilka de är.
Så det blev att ta en promenad med dessa nya skönheter på mina fötter. Nu skall jag bara lära mig att snöra dem rätt så jag inte stasar fötterna.

Nu ska jag gå ut en stund med vovvan💗
Kommentera inlägget här: