hundrasteg.blogg.se

Här skriver jag om min viktresa (ca100kg ned). Framgångar och motgångar, tankar och allt annat som det kan innebära. Vill inte försköna något utan här ventileras det mesta.

Trötthet = Dålig karaktär

Kategori:

Har uppmärksammat en sak som jag ett tydligt mönster.
När man är trött så försvinner motivation och karaktär. Det är som att de får frisedel och drar.
Detta resulterar i att som nu när jag äter mat ett tag så när jag är som svullnast av mat då försvinner även motivationen. Jag kan garantera att man kanske inte mår toppen när man känner sig fet och svullen och motiveringen drar sin kos. Det är inte riktigt rättvist. 
Men jag vet ju vart mitt mål ska nå och jag vet att jag gör det för mig. Nu har jag en planerad dag för kolhydrater och den ska jag hålla mig till. Jag hoppas att jag ska bli riktigt dålig och inte vilja se kolhydrater igen.
Jag behöver nog få en form av dumpning som gastric bypass opererade kan få. Behövs nog för att jag ska fatta att jag inte tål det och inte ska ha det.

Men jag vet och att i morgon så är jag utvilad och jag har tillbaka min karaktär.
Skäms även för att jag varit supertrött idag och inte orkade ta en promenad. Jag behövde dock vila mina anklar idag då de ömmade lite efter all aktivitet de sista dagarna. Men i morgon skall det allt bli en promenad igen.

God natt på er alla
Kommentera inlägget här: