hundrasteg.blogg.se

Här skriver jag om min viktresa (ca100kg ned). Framgångar och motgångar, tankar och allt annat som det kan innebära. Vill inte försköna något utan här ventileras det mesta.

Att lära sig se

Kategori:

Det kan vara svårt att lära sig se vart alla nya gränser går när man gör en viktresa.
Man ska lära sig justera maten, se hur mycket man orkar och klarar av, se sig själv och vad som verkligen händer. Det är mycket och många gånger väldigt svårt.
Man måste stanna upp och tänka efter så det inte blir på gammal vana.
Jag är glad att jag har fått så mycket som jag märker så väl. Jag märker hur min kropp förändras, jag ser att jag orkar på annat sätt. Dessutom kör jag mycket mental träning på mig själv. Tänker redan nu att när jag nått dit och dit så behöver jag antagligen inte mer än så mycket mat eller så borde jag orka med ungefär si och så mycket. 
Även om jag är försiktigt så provar jag gränser nu. Jag har skrivit förut om att jag tog initiativ till en skogspromenad. Nu i veckan tog jag vovvan på en ordentlig promenad. Vet inte riktigt hur lång den är men ca 4km. Kände då att jag hade kunnat längre men mina skor sa ifrån så nu blir det snart att köpa nya riktigt bra skor så jag kan komma ut och gå.
Den känslan är otroligt underbar.

Sen kommer ju tänket omkring mat. Jag är fortfarande lite inne i gamla portionsstorlekar och det är svårt. Försöker tillämpa ett tänk som funkar. Just nu så skall jag äta några dagar då min platå inte släpper. Jag hoppas att riktig mat i några dagar kanske får det att släppa igen.
Då jag ska äta lchf så skall jag ju inte tänka på portionsstorlekar utan äta tills jag är mätt. Men vill ju inte laga för mycket mat. Kom fram till att jag lagar mycket och så lovar jag mig själv att känna efter så jag inte över äter. Sedan gör jag matlådor av det som blir över.
Alla kan nog inte göra så men jag känner att jag är stark nog i mig själv nu till att göra det. För ju längre tiden går desto mer motiverad blir jag till att ALDRIG bli så här fet igen.

Dags att laga mat. Sedan skall jag fortsätta med renoveringen hemma😉 

KOMMENTARER:

  • lacrimosabloggen.se säger:
    2015-09-06 | 12:54:40
    Bloggadress: http://lacrimosabloggen.se/

    Trevlig läsning!
    Är så häftigt att få följa din resa. Inspirerande!
    Kram

Kommentera inlägget här: