hundrasteg.blogg.se

Här skriver jag om min viktresa (ca100kg ned). Framgångar och motgångar, tankar och allt annat som det kan innebära. Vill inte försköna något utan här ventileras det mesta.

Ytterligare steg

Kategori:

Efter mitt velande med pulvret så känns det bra idag. Motivationen är hög och jag känner åter att jag kommer greja detta. Håller på att bygga karaktär igen. Inte så att den behövde byggas från botten denna gången utan gick att fortsätta från där jag avbröt den innan och det var ju ändå för väl.
Jag har passerat ett av mina delmål som jag hade satt upp mentalt men inte skrivit ned på papper. Idag passerade jag 140kg. Det är stort för mig. Jag har många delmål nu och nästan alla är på 5kg styck fram till 100kg. Varje 5kg nu är lite magiska för mig på något sätt då jag förknippar nästan varje vikt med något speciellt. Som nästa vikt på 135kg, det var vad jag vägde när jag flög iväg på min första semester och stolarna var försmå redan då. Nu vet jag att varje kilo nedåt efter detta underlättar för nästa semester.
130kg är ändå en jämn siffra så den är lite magisk och 125kg är vad jag vägde när jag blev ihop med min sambo för snart 5.5 år sedan.
Så fortsätter mina mål. Behöver inte vara så stora saker för att göra det till delmål. Många små delmål för att känna glädjen och få en push ofta. Sedan de stora delmålen som gör att man känner sig extra stolt och kanske kan fira lite.
Jag blickar ganska långt fram för det mesta för det är alltid bra och ha ögonen på målet. Men idag ska jag ta och njuta av min lilla seger av att kommit under 140kg.


Kommentera inlägget här: