hundrasteg.blogg.se

Här skriver jag om min viktresa (ca100kg ned). Framgångar och motgångar, tankar och allt annat som det kan innebära. Vill inte försköna något utan här ventileras det mesta.

Åter och åter igen

Kategori:

Karaktären står och visar mig lång näsa. Än en gång så har jag givit efter. Klart jag kan ta tag i det igen. Men denna gången var det tre dagar på rad med mat.
Detta går helt enkelt inte. Jag kan inte vika en tum från pulvret. Inte en endaste lilla millimeter. Det är verkligen allt eller inget och jag lär mig något nytt varje gång jag "misslyckas". Jag kan känna det som misslyckanden men jag ser det ändå inte så. Jag ser det som lektioner för att klara mig i det långa loppet.
Vinsten är när jag kunnat ta till mig av lektionen och verkligen lärt mig något.
Jag viker inte mycket på träningen. Jag kör simning 3 gånger i veckan nu även om jag dragit ned det till endast 1000m men då crawlar jag även en bit av det. Så jag får mer ansträngning. 
Hemma går det mer och mer framåt så det bidrar även till den mentala hälsan.

Nu kommer en tuff vecka men inga som helst avbrott från pulvret och massor som händer hemma. Ser fram emot att få färdigt vissa saker så jag kan börja på nästa ställe 😉

Går in i denna kommande veckan lite visare än förra veckan.


Kommentera inlägget här: